Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2009 05:48 - БОЙКО БОРИСОВ: ХОРАТА ИСКАТ ВЪЗМЕЗДИЕ!
Автор: tagarski Категория: Технологии   
Прочетен: 1684 Коментари: 1 Гласове:
0



  03.07.2009 г.
   петък

                 БОЙКО БОРИСОВ:
    ХОРАТА  ИСКАТ  ВЪЗМЕЗДИЕ!


02.07.09 Ще има възмездие автор: Светлана Джамджиева image Снимка Виктор Гилтяй

С лидера на ГЕРБ Бойко Борисов разговаря Светлана Джамджиева.

- “Груба грешка е да ме наричате привърженик на Борисов. Аз изпитвам недоверие към възможностите му да понесе отговорностите и задълженията, които избирателят ще стовари върху него.”

- Кой го казва това?

- Иван Костов, преди ден. Как ще се доказвате пред бъдещия си партньор, г-н Борисов?

- Не се бъркам в работата на други партии и не желая те да се бъркат в моята. Строя 14 км тунели под София, метро, направил съм проекти, защитил съм ги в Брюксел, получил съм финансиране и съм стартирал всички лъчове на метрото. На 15 септември софиянци ще минават от “Младост” до “Обеля” под цяла София. От 2010 до 2014 г. една по една ще излизат отсечките. Започнахме подземни паркинги за по 40 млн. лв., за по 2000 коли. В момента Столична община изпълнява единствената правилна антикризисна програма - осигуряваме заплати на хората. Благодаря на Европейската банка, благодаря на Брюксел, който е щедър към София, за разлика от държавата - финансира и метрото, и паркингите, и завода за отпадъци, и водния цикъл.

Извинете за отклонението, но аз след като съм бил пет години шеф на службите, четири години ръководя една минидържава. На кого да се доказвам?! С цялото ми уважение към г-н Костов, хората дават оценката за мен и подкрепата за партията ми с всяка година нараства. За разлика от тези, които се издигнаха до небесата и след 2-3 години паднаха. Пак с моето уважение към г-н Костов.

Но аз му благодаря, защото това доказва, че измишльотините на БСП, че заедно с него ще закриваме болници или ще ликвидираме пенсионери с намаляване на пенсиите им, са лъжи.

- Ако след броени дни ви се наложи да направите коалиция с г-н Костов, ще се окаже, че това е предвидливост от страна на БСП...

- БСП и в момента е в коалиция с ДПС, с Доган. Както виждате, той не издига мажоритарни кандидати. И с цялото ми уважение и приятелство към президента, той е длъжен да излезе и да каже: моето желание беше да има повече личности в политиката, да има мажоритарен вот. Но БСП и ДПС са опорочили неговата идея и по този начин той е станал съпричастен, въвлечен е - такива думи трябва да използва - в открадването на поне 20 депутати от ГЕРБ. На евроизборите ги побеждаваме навсякъде, и ако сега се обърнат резултатите за мажоритарен кандидат, означава, че ДПС е преляло на БСП своите резултати. И президентът става съучастник на това. Затова той е длъжен да излезе пред нацията и да каже: мислех друго, исках да е за добро на нацията, но БСП и ДПС, моите хора, омаскариха този вот.

- Той каза, че не си е представял така мажоритарните избори...

- Но не каза кой е виновен. Да каже, да се знае кои са - БСП и ДПС.

- Добре, сега да видим дали правилно съм разбрала това, което изговорихте по време на кампанията. Вариант първи: ГЕРБ печели абсолютно мнозинство, вие ставате премиер и правите свой кабинет. Така ли е?

- Така. И каним партиите център-дясно, каним експерти - за национално съгласие за излизане от кризата. Но политическата отговорност я нося аз.

- Вариант 2: печелите, но не достатъчно. Костов и РЗС например ви стигат за правителство. Правите го, но вие не сте премиер.

- Истински се надявам да няма такъв вариант, но... Тогава ще седнем волю-неволю с тези коалиционни партньори, те могат да бъдат и други (без БСП и ДПС), и ще определяме как да работи един подобен кабинет. Имам готовност и да стана премиер, и да остана кмет.

- Трети вариант: първа политическа сила сте, получавате мандат, но заедно с Костов и други, пак не събирате мнозинство. Ще подложите ли премиер и кабинет на гласуване в парламента, с надежда да стане правителство на малцинството?

- Моля ви, нека водим този разговор на шести, когато ще имаме реалности и няма да гадаем. Аз съм отговорен човек, премиерството за мен не е самоцел. Ще отида, ако това е вотът на хората, и се налага действително да се затегне дисциплината и да се работи много активно, и имаме необходимата парламентарна подкрепа. Иначе бих им направил една прекрасна услуга - да стана премиер за шест месеца при продънения бюджет на БСП, с купените от ДПС и БСП медии, и те да ми направят една окопна война и да ни свалят.

- Европейската народна партия покани за коалиция Европейската левица. Бихте ли преговаряли с БСП? Остава впечатлението, че отношенията ви със Станишев са някак лични...

- Напротив, аз имах много добри отношения с премиера и ги демонстрирахме в общи проекти в София. Уважението ми към него изчезна от момента, в който той се заигра с Вълка, опита се да го върне насила, умишлено създаде криза за боклук. Няма да преговарям с тези хора, докато не спрат да лъжат.

- Но заедно можете “да спрете доганизацията”...

- А той защо не направи предсрочни избори, когато всички знаеха какви безобразия вършеха министрите на Доган. След това щяхме да седнем и да се разберем в името на България. Това щеше да е държавническо отношение. А той чака до последния момент да си прави заменките с горите, да си дава на Масларова старци по Златни пясъци, да си дава сгради на Ирен Кръстева по София. Каква България сега? В името на България трябва те да не са на власт - той и Доган.

- Обвиняват Станишев, че се е обградил с групичка приближени, които му влияят. Не е ли така и с вас?

- Тя голяма групичка неговата, и средно заплатата им е по 10 000 месечно на цялата групичка.

- А вие нямате ли група съветници, с които сте по-близък, имате им доверие...

- Не. Аз имам групата на общинските съветници - много монолитна, много здрава, работят много добре като екип. Зам.-кметовете, администрацията - друг екип, в партията - трети. В областните градове - четвърти, пети, шести... Експертите по програмата на ГЕРБ - друг екип. И аз имам възможност за всяка една сфера да си ползвам екипа, който ми е необходим. Няма по-приближени или по-неприближени. Когато решавам въпроси с метрото, администрацията и главният архитект са ми най-приближени. Когато са променя бюджет или се прехвърлят пари, като сега за преасфалтиране на Южния парк, най-важни са ми общинските съветници. Когато правим програма, Симеон Дянков и Влади Горанов са ми “най”, всичко минава през финансистите.

- Симеон Дянков ли ще става премиер?

- Не.

- “ГЕРБ гарантира” стана запазена марка. За колко от депутатите си можете да гарантирате?

- Ако бяха променили закона така, че който депутат не е съгласен с партията, от чието име е избран, напуска и влиза следващия, щях да гарантирам за всички. Сега единственото, което остава, е да разчитам на техния морал. Другото, за което работим, е да премахнем имунитета на депутатите. Ако някой направи някаква мушенгия, не да чакаме главния прокурор, а направо го изваждат от парламента и отива на...

- Всъщност вие доста бързо и безцеремонно се разделяте с хората. Даже когато “провинението” им е под въпрос. Така могат да ви манипулират с доноси, пък и създавате несигурност в тях...

- Не могат да ме манипулират, аз проверявам. Знаете ли колко доноси идват?! Където е невярно, го хвърлям в коша. Ако е вярно - разделяме се.

А чувството за несигурност искам да го създавам. Да не би вариантът на Станишев да е по-добър - да сменя министри и зам.-министри и да ги слага на висши ръководни постове в партията и парламента. Това по-добро ли е?

- Няма да ви питам за корупцията, там всички ще я изкореняват...

- Погледнете - присъди има само на проверките, които аз съм направил и дал на прокурорите. Вие не бяхте чували за “Топлофикация-София”, нали? 14 години затвор, 12 години за половината хора там. Не бяхте чували за “Софийски имоти”, виждате колко повдигнати обвинения има, ето “Трамкар”, ето обвиненията срещу вещите лица, които завишиха в пъти оценките за метрото. Когато върху прокурорите не се оказва политически натиск, те работят перфектно. Това е борбата с корупцията - проверка, прокуратура, проверка, обвинение, съд.

- Щях да ви питам как ще се оправяте с нашенската шуробаджанащина?

- Не съм взел нито братовчед, нито близък...

- А вашите хора по места - в Стара Загора, Перник, Бургас например?

- Когато съм установил, че има - даже в Стара Загора, да не цитирам, имаше двама братя в листите, единият веднага излезе, жена и мъж - да изберат кой. Въпросът е да разбера. Но аз имам добра комуникация с хората, всеки ден съм на площадите, идват и тихичко, на уше...

- Сега, за листите идваха ли?

- Да, затова и направих промени в последния момент в листите.

- Имали сте време да проверите...

- Ами ще прозвучи грозно, но аз за партията не харчех и един процент от времето си. Общината ми вземаше цялата енергия, време и мисъл. Операцията, която ме принуди да си остана у нас, ми даде възможност не само да изчета програмата, но и нещо повече. Като децата на рецитал в края на годината експертните групи една по една минаваха и защитаваха програмата си - здравеопазване, образование, финанси, икономика, всичко. След това ги събрах всичките заедно, така или иначе лежа, двора ми голям - събирах по 40-50 души накуп. Говорят за здравеопазването, другите слушат. После финансистите - откъде пари за това, ако направим по-малко ДДС на лекарствата, може ли да се запуши бюджетът... Всичко, с химикал и молив. В спорта - как се прави олимпийски шампион, допинг-база, еди какво си, колко струва? 16 милиона? Може ли да се заделят, търсете и утре ще впишем в програмата, че ще влагаме за високо спортно майсторство, само когато ги имаме тия 16 милиона...

Ще правиш, ако имаш пари. Иначе всички си говорят... Затова нашата програма не беше атакувана - в нея всичко е прагматично пипнато и вързано с възможностите на държавата. И затова е толкова важно да върнем европейските пари.

- Можете ли да гарантирате, че Брюксел ще ни пусне фондовете бързо, ако направите ваш кабинет?

- Хубав знак, че след евроизборите Румяна Желева беше веднага избрана за зам.-председател на групата. Мисля, че Брюксел иска да помогне на България и разчита да изберем правилните хора - честни и с доказани имена. Може би чакат най-сетне да вържем терминала на митницата с терминала на Агенцията по приходи и контрабандата рязко да спадне. Учудва ме, че това не е направено толкова години. Ще дойдат повече приходи.

- Защо все пак отбягнахте дебат със Станишев?

- Когато аз казвах, че не е нужно да се ходи на дебат със Станишев в Канал 1 месец преди изборите, смятаха, че бягам. Смятах, че той трябва да е по-близо до самите парламентарни избори. Аз нямам никакво намерение да се превръщам в шоумен и по няколко пъти да се разхождам по студиата за дебат. Затова им казах - да дойдат всички в Министерски съвет и да направим дебат. Преди мен за парламентарни избори не са ходили на дебати, и президентът Първанов не е ходил за президентските. Нито царят, нито Костов, нито Станишев е ходил на дебат с царя. Въпреки всичко аз бях джентълмен и отидох и направих дебат със Станишев. След като съм бил, откъде накъде ще му угаждам аз на Станишев, че иска втори, трети, утре може да иска пети. Той защо не се яви на дебат?! Яне Янев го кани всеки ден, Мартин Димитров го кани, Волен Сидеров го кани... Защото когато си с по-висок резултат, тези с по-ниския драпат за дебат, защото няма какво да губят. Могат само да те изнервят, ти можеш да сгрешиш, те могат само да спечелят. Разбираш ли защо той не се явява с други? Ами ще стане скандал, ще го наругаят, той ще им отговори и ще загуби. Нищо, че е наел много добри експерти, които го подготвят как да гледа камерата, как да се държи, кога да се усмихва, кога - не... Пуснаха поне 20 различни клипа, цели структури работят за него, десетки милиони струва обучението му и всичко това, което се прави...

- ...А вие си заложихте къщата за пари за изборите.

- Аз, Цецо и Краси Велчев. И няма популизъм в това. Живот и здраве, на пети като станем парламентарно представена партия, ще имаме субсидия от държавата, ще си погасим кредита и ще си върнем къщите. Но това беше единственият прозрачен и честен начин да влезем в кампанията.

- Ако дойдете на власт, ще хванете ли метлата?

- Ще има възмездие.

- Готвите възмездие?!

- Да. Наказуемост - да. Прилагане на закона - да. Хората искат възмездие. Искат на тези, които са крали, да им се вземе откраднатото и да се образуват дела. Това искат. Вие смятате, че тия 40-50 хиляди декара гори на най-добрите места по Черноморието трябва да останат за тези олигарси? Трябва веднага да се направи закон - ако няма как да ги върнат, вече са ги платили или не знам какво, забраняваш строителството.

- Разбрах.

- Купили са си скъпи паркове. Както направих в София - озеленявам. Да, имаш го, да, твой си е - скъп парк. Имаш си гора на морето, развъждай животни, гледай си ги, стой. Но да правиш нов курорт, да застрояваш и от 6 лв. да ти излезе 600 евро печалба на гърба на държавата, това няма да стане. Възмездие в този смисъл.

- Аз говорех за "метла", за смяна на "чуждите" кадри. Казахте, че можете да преосмислите избора на Иван Искров, шефа на банката...

- Има си дата за конкурс и тя е след шест месеца. Все едно аз да имам парламентарно мнозинство и да кажа: изборите за президент ще са една година по-рано. Защо преди да изтекат мандатите на тези хора побързаха да ги преизберат?

А колко души съм сменил в МВР навремето, работех си с директорите...

- Ще смените ли например шефа на ДАНС, той не е ваш човек?

- Ще направим анализ на службата, ще видим какво са работили, какви са им резултатите, и тогава или ще ги оставим, или ще ги сменим. Но по принцип смятам, че всеки има право на ново начало - дай му шест месецада докаже какво може, да се види има ли резултат, и ако не става - правиш кадрова смяна. На този етап аз не считам, че ДАНС е успешна служба. Не си спомням операции, които да са направили и то успешно. Но не хората там са виновни, а политическата воля на премиера. Същото е в МВР, същото е на други места. Тези, които ги смениха в МВР последния месец, естествено няма да останат. Да сменяш месец преди изборите шефове на важни комисии, агенции, регионални дирекции! На какво разчиташ? Това честно ли е?

Но метла ще има - за зам. областните управители, за зам.-министрите. В момента има градове с по 6-7 зам. областни - с кабинети, секретарки, коли, шофьори. Но това ще е структурна, а не политическа метла.

- Може пък и вие да имате квотен принцип...

- Министър - двама заместници. Ако е тежко министерството - трима. Поне три министерства могат да се съкратят - на Емел Етем, на Гергана Паси, сектора на Плугчиева...




Гласувай:
0



1. buket - Цветя и рози
03.07.2009 06:16
За всички!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tagarski
Категория: Технологии
Прочетен: 641844
Постинги: 356
Коментари: 427
Гласове: 11024
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930