Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2011 09:58 - Как се изготвя прес релийз
Автор: presreliiz Категория: Други   
Прочетен: 3691 Коментари: 0 Гласове:
0



прес релийза или "прес - съобщението" е кратък, новинарски текст, благодарение който се извстява за най-различни събития било то за популяризиране на иновативни продукти или бизнес на определена фирма, било за даване гласност на постижения, конкретиизране на определена позиция или опровержение на неточна информация. Има няколко главни правила при подготвянето на прес релийз, които е много подходящо да се спазват, за да осъществи прес - съобщението целта, за която е изготвено. Стилът на поднасяне на прес - съобщения е точно информативен и при списването му важи правилото за обърнатата пирамида или по друг начин казано формулата за "Петте К - та", посредством която се дирят отговорите на въпросите: кой?, кога?, къде?, какво? с каква цел?, като ако се налага се прибавя и още един въпрос - защо?, за да се изясни основната цел на прес - съобщението ( press release ). Много важно е както текста на прес - съобщението, така стила на неговото поднасяне. При изграждане на външния вид на съобщения за медии или организации екипъ, занимаващ се с PR, който го оформя трябва задължително да използва бланка на самата организация, която изпраща съобщението, да има лице за контакти и координати за връзка, дата и номер на прес релийза и подходящо  заглавие. В самото прес-съобщение задължително трябва да са заложени няколко главни елемента като : 1. Интригуващо заглавиие. 2.Лийд ( най - главната част от прес - съобщението или казано иначе - начало). Началото предоставя най - главната информация, която е добре да бъде оформена стегнато и синтезирано. 3. Основен текст - в текста се излагат малко по - подробно целите на самото прес - съобшение като къде е мястото, където се случва събитието, кое е различното и новото, какви са ползите, интересни подробности и факти и т.н. 4. Контакти (координати за връзка) Абсолютно задължително при поднасяне на прес релийз е да се позлва лого(бланка), прес-съобщението да бъде отправено до даден потребител, редакция или медия, да има привличащо вниманието заглавие, не бъде по - обемно от една страница, да дава отговор на петте основни въпроса, да има лице за връзка и най - важното - да бъде представено грабващо и да притежава информационна стойност.




Гласувай:
0




Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: presreliiz
Категория: Други
Прочетен: 7091
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930